22 Mart 2010 Pazartesi

Terrence Mann

Bu ismi Dresden Files dizisinde tanımıştım. Orada Bob adlı bir karakteri canlandırıyordu. İzlediğim dizilerdeki oyuncuları araştırma merakım sonucu, bu oyuncunun aynı zamanda bir müzikal oyuncusu ve dansçı olduğunu öğrendim. Üstelik çok ünlü bir müzikal oyuncusu. Ve sesini duyduğum anda acayip etkilendim.

Terrence Vaughan Mann adıyla 1951'in 1 Temmuz'unda doğan bu aktörün sesini duyduğunuzda ben bu sesi tanıyorum diyorsanız muhtemelen Cats müzikalinden hatırlıyorsunuzdur.


1982 yılında Broadway kariyerine başlamış olan Mann, asıl çıkışını Andrew Lloyd Webber'ın Cats müzikaliyle yapar. Burada Rum Tum Tugger'ı canlandırır. 1987'de hastası olduğum Les Misérables müzikalinden Javert rolüyle izleyicilerin karşısına çıkar. Bu rolüyle de ilk Tony adaylığını kazanır. İkinci Tony adaylığı ise şu an dinliyor olduğum Disney'in Beauty and the Beast müzikaliyle gelir. 1997'de Chauvelin rolünü canlandırır Frank Wildhorn'un The Scarlet Pimpernel müzikalinde. Lennon müzikalinde görev alır. 

Bunların haricinde Rags (1986), Jerome Robbins' Broadway (1989), Getting Away with Murder (1996), The Rocky Horror Show ve Broadway şovu olmayan Assassins (1991)'da rol alır. Müzikal tiyatro hariç Critters serisinde oynar. All My children'da Earl Boyd'u canlandırır. Bu ve bunun gibi bir çok rolden sonra The Addams Family müzikalinde görev alır. Hatta şu sıralar bildiğim kadarıyla Broadway'de bu rolüne devam etmektedir.

Bu yetenek abidesinin yer aldığı bazı yapımları özet olarak görmek isterseniz şu linkten fikir sahibi olabilirsiniz:


Ben tüm hayatımı bir ara bu adamın Where is the girl(Scarlet Pimpernel - Frank Wildhorn) yorumuyla geçirebileceğimi düşünüyordum. Yine aynı müzikalden Falcon In The Dive gibi enerjisi bol ve zor bir şarkıyı kimse Terrence Mann kadar iyi söyleyemez bana kalırsa. 

Kendisi hakkında daha detaylı bilgiye şu linkten ulaşabilirsiniz: 
http://en.wikipedia.org/wiki/Terrence_Mann 

Sevgiler,
Oya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder