25 Mart 2010 Perşembe

A Chorus Line

Red Hot Broadway'de açılışı One şarkısıyla yapmışlardı, yani A Chorus Line'ın final şarkısıyla. Harika danslarla bezenmiş bir performanstı. Müzikalin konusunu ve şarkılarını biliyorum ama filmini ilk kez dün izleyebildim. Ve ta taaa, Terrence Mann de filmde vardı :) Tam da kendisine takıntımın yeniden başladığı bir dönemde gencecik bir Terrence Mann görmek çok keyifli oldu. Bir de ben bu adamı Hugh Laurie'nin gençliğine inanılmaz benzetiyorum. İkisi de çok sevdiğim aktörler.

Öncelikle 1985 yılında çekilmiş olan filmin Broadway müzikali olan A Chorus Line'ın adaptasyonu olduğunu söylemekte yarar var. Müzikal 17 Broadway dansçısının etrafında geçer, bu dansçılar kendilerine yer edinebilmek için elemelerden geçirilirler. Konunun alındığı kitabın yazarları James Kirkwood, Jr. ve Nicholas Dante, şarkı sözleri Edward Kleban'a, ve müzikler ise Marvin Hamlisch'e ait.

1985 film versiyonunun yönetmeni Richard Attenborough. Başrollerde ise Michael DouglasAlyson Reed ve Terrence Mann gibi isimler var. Konusu da yukarda bahsettiğim gibi Broadway için düzenlenecek bir müzikal yapımının seçmeleri hakkında. Yapımın yönetmenliğini Zach(Michael Douglas) yapıyor olup bir sürü eleme sonunda 17 kişi son finale kalıyor ve konumuza zamanında Zach ile ilişki yaşamış olan Cassie(Alyson Reed) de ekleniyor. Film ilerlerken tüm dansçıların geçmişleri de anlatılıyor. Bazı hikayeler eğlenceli bazıları ise hüzünlü. Ama hepsinin ortak noktaları dansa olan aşkları. 

Açıkçası düşünüyorum da, Broadway versiyonu çok daha enerjik ve keyifli görünse de, film o keyfi veremiyor. Mükemmel dansları izliyorsunuz(özellikle filmin başlarında Terrence Mann'ın dansçıları çalıştırdığı sahneler harika) ama yine de konu kendini yeterince ifade edemiyor. Tabii bu benim görüşüm, yine oturup izlememe ve eğlenmeme engel olacağını sanmıyorum. Son olarak çok keyifli bir video yolluyorum, 2007 Tony ödül töreninde A Chorus Line müzikalinin kanlı canlı yorumunu izleyebilirsiniz. 
"One singular sensation, every little step she takes
One thrilling combination, every move that she makes
One smile and suddenly nobody else will do
You know you'll never be lonely with you-know-who..." 


Sevgiler,
Oya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder