6 Eylül 2009 Pazar

Bugün kendimi çok "Supercalifragilisticexpialidocious" hissediyorum!



Supercalifragilisticexpialidocious da ne mi? Hayır bu kelimeyi ben uydurmadım. Ama güzel anlamı olan bir kelimedir. Yani "iyi hissediyorum, süper hissediyorum, dehşet iyiyim" demek gibi. Şarkıya aşina olanlar direk neden bahsedeceğimi anlamışlardır. Hastası olduğum müzikal Mary Poppins'i hatırlayarak başladım bugüne. Daha doğrusu fena halde Julie Andrews hayranlığımın kabardığı bir Pazar günü yaşıyorum. Ahh onun dört oktavlık muhteşem sesine sahip olabilmek için neler verirdim. Aslında Mary Poppins'ten bahsetmeli önce, P.L.Travers'ın seri romanıdır Mary Poppins. İngiliz bir dadı hakkındadır, ancak sihirlidir bu dadımız, ve "her anlamda mükemmeldir" kendi deyimine göre. Banks ailesinin yaramaz çocuklarına bakmak için şemsiyesiyle uçarak gelir. Aile için bir şeyleri değiştirir ve ayrılır bu fantastik hikayeden.


1964 yılında Disney bu seriyi filmleştirmiştir. Başrollerde muhteşem Julie Andrews ve Dick Van Dyke vardır. Robert Stevenson yönetmen koltuğundadır. Müzikler ise Richard M. Sherman ve Robert B. Sherman'a aittir. Filmin konusunu uzun uzun anlatmak yerine, filmin en sevdiğim şarkılarından olan "Supercalifragilisticexpialidocious"dan bahsedebilirim biraz. Öncelikle Sherman biraderler iki haftada yaratmışlar bu kelimeyi. Anlamını şöyle açıklıyorlar: super- "above", cali- "beauty", fragilistic- "delicate", expiali- "to atone", and docious- "educable". İşte bu da eğlenceden insanı zıplatmaya yarayan videosu:


Başka bir zaman da Julie'nin bu müzikal ile oscar ödülünü kucakladığından ve My Fair Lady'de oynatılmamasının(rol Audrey Hepburn'e verilmiş) kendisinin işine yaradığından sözetmesini anlatırım.
Supercalifragilisticexpialidocious Pazarlar dilerim efendim.


Um-diddle-diddle-um-diddleye
Um-diddle-diddle-um-diddleye....
Sevgiler :)
Oya(a.k.a Beatlefan)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder